2008 - rozliczenie końcowe
DZiK -VI-632-1-92/08/AT

SPRAWOZDANIE ZE ZBIÓRKI PUBLICZNEJ

FUNDACJI DZIEWCZYNKA Z ZAPAŁKAMI Z SIEDZIBĄ W ŁODZI PRZY UL. GDAŃSKIEJ 29, ZA OKRES 12 CZERWCA – 31 GRUDNIA 2008R NA PODSTAWIE POZWOLENIA NR 76/2008 WYDANEGO PRZEZ MSWiA Z DNIA Z DNIA 12 CZERWCA 2008R.

Fundacja Dziewczynka z zapałkami z siedzibą w Łodzi przy ul. Gdańskiej 29 informuje o zakończeniu rozliczenia zbiórki publicznej przeprowadzonej na terenie całej Polski na podstawie pozwolenia nr 76/2008 wydanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 czerwca 2008r.
Zbiórka została rozpoczęta 5 września i zakończona dnia 31 grudnia 2008 roku.

Zbiórkę przeprowadzano w formie dobrowolnych datków do zaplombowanych puszek kwestarskich w miejscach publicznych za zgodą właścicieli lub dysponentów obiektów. Następnie pozyskane pieniądze w bezpiecznych kopertach przewożono do siedziby Fundacji, gdzie po komisyjnym przeliczeniu ich za pomocą maszyny sortująco liczącej w pakietach przewożono do banku. Stąd czerpano środki na poszczególne cele.
Przeprowadzono 217 akcji w marketach Kaufland z udziałem 1,5 tysiąca wolontariuszy pod opieką pięćdziesięciu osób dorosłych.
Do dnia 31 grudnia 2008 roku ze zbiórki uzyskano środki finansowe w kwocie: 278 066,92 zł
(słownie: dwieście siedemdziesiąt osiem tysięcy sześćdziesiąt sześć złotych i dziewięćdziesiąt dwa grosze).

Koszty zbiórki wyniosły 18 093,87 zł (słownie: osiemnaście tysięcy dziewięćdziesiąt trzy złote osiemdziesiąt siedem groszy), w tym:
1) korespondencji i uzyskania pozwolenia z MSWiA oraz wypis aktualnego KRS wyniosły: 139,50 zł
2) puszki, taśma i koperty bezpieczne wyniosły: 1 354,98 zł
3) papier, identyfikatory, plakaty ulotki i logo Fundacji utrzymanie informacyjnej strony internetowej połączenia telefoniczne związane ze zbiórką, pokryte z innych funduszy
4) szkolenie osób przeprowadzających zbiórki i opiekunów wolontariuszy pokryte z innych funduszy
5) przejazdy opiekunów do miast, w których odbywały się zbiórki i transport zebranych środków finansowych do siedziby Fundacji 15 631,33 zł
6) konserwacja i naprawy maszyny sortująco-liczącej 158,60 zł
7) transport pieniędzy do banku, prowizje bankowe 809,46 zł
Udział kosztów w zebranej kwocie wynosi 6,5%.
Uzyskana kwota netto wyniosła 259 973,05 zł

W/w środki zostały przeznaczone w całości na cele określone pozwoleniem nr 76/2008 wydanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 czerwca 2008r, tj:
1) Kwotę 132 269,45 zł przeznaczono na nieodpłatne organizowanie czasu wolnego dla dzieci i młodzieży z rodzin ubogich, patologicznych i zagrożonych patologią w miastach całej Polski w miesiącach wrzesień-październik 2008r.
2) Kwotę 11 159,22 zł przeznaczono na wycieczki dla dzieci i młodzieży
3) Kwotę 36 504,94 zł przeznaczono na nieodpłatny wypoczynek zimowy dla dzieci i młodzieży jw. w Łodzi i mia-stach całej Polski w miesiącach styczeń i luty 2009r.
4) Kwotę 5 788,77 zł przeznaczono na utrzymanie świetlicy środowiskowej.
5) Koszt 20 382,22zł połączeń telefonicznych pokryto z innych funduszy.
6) Kwotę 29 887,57 przeznaczono na zatrudnienie opiekunów i instruktorów zabaw, a także kadry prowadzącej świetlicę środowiskową, pozostałą część pokryto z innych funduszy.
7) Kwotę 44 363,10 zł przeznaczono na zapomogi losowe dla dzieci poszkodowanych przez los. W tym: na artykuły pierwszej potrzeby, obiady, posiłki, podręczniki, przybory szkolne, dofinansowanie leczenia, wycieczek, koloni, paczki świąteczne, nagrody.
8) Nieodpłatny wypoczynek letni dla dzieci zorganizowano przed rozpoczęciem zbiórki z innych funduszy
9) Stypendia dla młodzieży i pozostałe cele zbiórki realizowano z innych funduszy.

Zebrane fundusze zostały wydatkowane, zgodnie z pozwoleniem, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Sprawozdanie ze zbiórki publicznej, przeprowadzonej na podstawie pozwolenia nr 76/2008 wydanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 czerwca 2008r, zostało przekazane do wiadomości Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

***

Wyniki i rozliczenie zbiórki 2008
Łódź 31.01.2009
(wstępne sprawozdanie za cały okres przeprowadzonej zbiórki: wrzesień-grudzień 2008 z dnia 31.01.2009)
Fundacja Dziewczynka z zapałkami ul. Gdańska 29, 90-715 Łódź

Na podstawie zezwolenia MSWiA z dnia 12.06.2008r DZiK -VI-632-1-92/08/AT

Zbiórki przeprowadziliśmy:
(nr tyg.) data-weekendu, rozliczenie tygodniowe, bez kosztów
(36) 5-7 września, 2 akcje – 2.076,99 zł,
(37) 12-14 września, 7 akcji – 11.968,56 zł
(38) 19-21 września, 9 akcji – 9.610,25 zł
(39) 26-28 września, 10 akcji – 11.905,92 zł
(40) 3-5 październik, 9 akcji – 11.897,92 zł
(41) 10-12 październik, 18 akcji – 24.817,54 zł
(42) 17-19 październik, 12 akcji – 18.019,79 zł
(43) 24-26 październik, 18 akcji – 23.514,89 zł
(44) 30-31 październik 4 akcje (święto) – 2.098,85 zł
(45) 7-9 listopad, 18 akcji – 23.627,54 zł,
(46) 14-16 listopad, 12 akcji – 11.629,29 zł
(47) 21-23 listopad, 11 akcji – 18.211,77 zł
(48) 28-30 listopad, 16 akcji – 21.071,38 zł
(49) 4-7 grudzień, 13 akcji – 15.704,55 zł
(50) 12-14 grudzień, 25 akcji – 36.583,97 zł
(51) 19-21 grudzień, 24 akcje – 34.789,87 zł
(52) 22, 23 grudzień, 5 akcji – 5.552,10 zł
(53/1) 29, 30 grudzień. 4 akcje (święto) – 4.985,74 zł


Wszystkie zbiórki były przeprowadzane w supermarketach w całej Polsce. Zbiórce towarzyszyło pakowanie przez wolontariuszy zakupów, oraz gromadzeniu datków w zaplombowanych plastikowych puszkach. Wolontariusze- uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, przez cały czas trwania akcji byli pod opieką dorosłych opiekunów. Datki te bezpośrednio po akcji były w obecności wolontariuszy były zamykane w bezpiecznych kopertach, a następnie dowożone do komisyjnego przeliczania za pomocą maszyny sortująco-liczącej.

Razem 217 akcji: dało przychód 278.066.92zł.
Koszt zbiórki to ok. 28.000 zł na które w 90 procentach składają się koszty dowozu materiałów informacyjnych i puszek kwestarskich na miejsca zbiórek, oraz powrót do siedziby Fundacji. Pozostałe koszty to m.in. konserwacja maszyny liczącej, zakup puszek kwestarskich, kopert bezpiecznych, identyfikatory, plakaty i ulotki informacyjne, uzyskanie aktualnego KRS oraz opłata za złożenie wniosku.
Uzyskaną kwotę wydatkowaliśmy na realizację celów w formie:
1 – Zajęcia dla dzieci
Imprezy głównie weekendowe dla biednych dzieci, polegające na organizowaniu wolnego czasu. Do wielu miast i miasteczek w Polsce docierają nasi animatorzy. Organizują dla dzieci czas wolny, oraz przeprowadzają gry i konkursy z drobnymi nagrodami, często przy udziale więcej niż jednego animatora. Czasem przybiera to formę większego eventu z nagłośnieniem. Średni koszt imprezy to 280zł (w tym dojazd, nocleg, dieta i wynagrodzenie animatora, napoje i słodycze dla dzieci).
Zestawienie imprez:
(36) 5-7 września, 4 miasta
(37) 12-14 września, 16 miast
(38) 19-21 września, 27 miast
(39) 26-28 września, 23 miasta
(40) 3-5 październik, 25 miast
(41) 10-12 październik, 38 miast
(42) 17-19 październik, 37 miast
(43) 24-26 październik, 41 miast
(44) 30-31 październik 4 miasta
(45) 7-9 listopad, 43 miasta
(46) 14-16 listopad, 27 miast
(47) 21-23 listopad, 46 miast
(48) 28-30 listopad, 37 miast
(49) 4-7 grudzień, 28 miast
(50) 12-14 grudzień, 56 miast
(51) 19-21 grudzień, 44 miasta
(52) 22, 23 grudzień, 8 miast
(53/1) 29, 30 grudzień. 6 miast

- Razem 510 imprez, łączny koszt to ok. 140.000,00zł
2 – Świetlica Środowiskowa
Uruchomienie świetlicy środowiskowej na którą w miesiącu wrześniu uczęszczała 6 dzieci w październiku 8 dzieci w listopadzie już 30, a w grudniu 37; oraz bazy noclegowej na poczet wycieczek, wakacji i ferii.
- Świetlica środowiskowa (przygotowanie, wyposażenie lokalu, czynsz, posiłki, wynagrodzenie kadry) ok. 10.000,00zł
3 – Wycieczki
- Wycieczkę 5-dniową 24-osobowej grupy dzieci z całej Polski i 5 opiekunów do duńskiej Kopenhagi (24-30.09.08)
Wycieczka do Danii ok. 11.000,00zł
- Wycieczkę 2-dniową 40-stoosobowej grupy dzieci z Wielunia do Łodzi (18-19.10.08)
Wycieczka z Wielunia razem ok. 3.000,00zł
- Wycieczkę 2-dniową 30-stoosobowej grupy młodzieży z Warszawy do Łodzi (1-2.12.08)
Wycieczka z Warszawy razem ok. 2.000,00zł
- Wycieczki (przejazdy, noclegi, posiłki, kadra) razem: 16.000zł
4 – Pozostała pomoc dla dzieci
Zapomogi dla dzieci oraz pomoc przekazywana za pośrednictwem szkół oraz indywidualnie na: artykuły pierwszej potrzeby, słodycze, podręczniki, leczenie, obiady.
Pomoc materialna dla dzieci ok. 24.000,00zł

Łączna wydatkowana kwota to ok. 190.000,00zł.
Do wykorzystania została jeszcze kwota ok. 60.000,00zł
02.03.2009r
Kwota ta wydana została do 1 marca b.r. na organizację Ferii zimowych dla dzieci (półkolonie i wycieczki, łącznie 44 imprezy 560 dzieci – zestawienie w trakcie przygotowania). Ponieważ koszt Ferii przekroczył kwotę jaka została nam do wydania, część wydatków pokryliśmy z bieżącej zbiórki 2009 oraz z prowadzonej działalności gospodarczej
Ze względu na braki kadrowe w księgowości oraz epidemię grypy przedstawione informacje są na razie szacunkowe. Priorytetem dla nas są dzieci.
Ze względu na spore zaległości rachunkowe i ogromną ilość dokumentów i bieżących rozliczeń, a także na właśnie trwające ferie (do 1 marca), na które również są przeznaczone pieniądze ze zbiórki - szczegółowe i ostateczne sprawozdanie zamieścimy na początku kwietnia.

przygotował Piotr Potasiak.

***

Wrzesień-październik 2008
Częściowe sprawozdanie z trwającej zbiórki za okres: wrzesień-październik 2008 z dnia 17.11.2008.

Dotychczas przeprowadzone zbiórki:


(36 tydzień) 5-7 września, 2 akcje – 2.076,99 zł minus koszty 196,90 zł
(37 tydzień) 12-14 września, 7 akcji – 11.968,56 zł minus koszty 993,23 zł
(38 tydzień) 19-21 września, 9 akcji – 9.610,25 zł minus koszty 364,39 zł
(39 tydzień) 26-28 września, 10 akcji – 11.905,92 zł minus 1.145,12 zł
(40 tydzień) 3-5 październik, 9 akcji – 11.897,92 zł minus koszty 472,46 zł
(41 tydzień) 10-12 październik, 18 akcji – 24.817,54 zł minus koszty 1.479,01 zł
(42 tydzień) 17-19 październik, 12 akcji – 18.019,79 zł minus 1.125,99 zł
(43 tydzień) 24-26 październik, 18 akcji – 23.514,89 zł minus 1.219,65 zł
(44 tydzień) 30-31 październik 4 akcje (święto) – 2.098,85 zł minus 307,75 zł

 

Razem już 89 akcji: przychód 105.910.71zł koszty bezpośrednie poszczególnych akcji to 7.304,68zł co stanowi 6,7% przychodu, dochód natomiast po odjęciu tych kosztów wyniósł 98.606,03 zł

Uzyskaną Kwotę 98.606.03 zł wydatkowaliśmy na:


I. Uruchomienie świetlicy środowiskowej (wrzesień - 6 dzieci, październik - 8 dzieci). Docelowo do 20 dzieci, oraz bazy noclegowej na poczet przyszłych wycieczek.
1. Koszty przygotowania, wyposażenia, tel. 150.00zł (część bezpłatnie, część zakupiona)
2. Świetlica, CO i opłaty, wrzesień 850,00zł
3. Świetlica, CO i opłaty, październik 850,00zł
4. Wyżywienie 39,79 zł (część otrzymana z Banku Żywności)
5. Przybory biurowe i plastyczne 0,00zł (sponsorowane, załatwione telefonicznie, lub przekazane z biura)
6. Zabawki, nagrody 0,00zł (sponsorowane)
7. Środki sanitarne i czystości 0,00zł (przekazane ze środków zakupionych na potrzeby biura)
8. Wynagrodzenie opiekunów za wrzesień, brutto 600,00 zł
8. Wynagr. opiekunów za październik, brutto 800,00 zł
Swietlica razem 3.289,79 zł
II.Wycieczkę 5-dniową 24-osobowej grupy dzieci z całej Polski i 5 opiekunów do duńskiej Kopenhagi (24-30.09.08)
1. Koszty organizacyjne (tłumacz, telefony) 2.600,00 zł
2. Dojazdy dzieci na miejsce zbiórki w Łodzi 131,43 zł (większość kosztów z innych źródeł)
3. Przejazd w obie strony Łódź-Świnoujście 2.714,49 zł (powrót 1osoby na własny koszt)
4. Prom Świnoujście 0,00 zł (sponsorowane)
5. Przejazdy na miejscu 0,00 zł (sponsorowane)
6. Nocleg na miejscu 0,00 zł + 6.073.80DKK; 1DKK=0,46zł (zniżka negocjowana telefonicznie)
7. Prowiant i wyżywienie na miejscu 1.675,37 zł + 248,35DKK
8. Atrakcje 0,00 zł (sponsorowane)
9. Nocleg części dzieci w Łodzi 0,00 zł (własna baza noclegowa)
10. Powrót dzieci do domów (i koszt opiekunów) 424,42 zł (pozostałe koszty z innych źródeł)
11. Ubezpieczenie 532,00 zł
11. Wynagrodzenie opiekunów 0,00 zł (wolontariat)
Wycieczka do Danii razem 8.077,71zł +6.322,15DKK(2.908,18zł) =10.985,89zł
III.Wycieczkę 2-dniową 40-stoosobowej grupy dzieci z Wielunia do Łodzi (18-19.10.08)
1. Przygotowanie 200,00 zł
2. Przejazd w obie strony 1.297,52 zł
3. Przejazdy na miejscu 139,60 zł
4. Wyżywienie 668,21 zł
5. Nocleg 0,00zł (własna baza noclegowa)
6. Atrakcje 218,00 zł (wysokie zniżki wynegocjowane telefonicznie)
7. Opiekunowie, 3 osoby 453,50 zł
Wycieczka z Wielunia razem 2.976,83zł
IV.Zapomogi dla dzieci, pomoc przekazywana za pośrednictwem szkół oraz indywidualnie na artykuły pierwszej potrzeby, słodycze podręczniki, leczenie
Gotówka poprzez szkoły 8.088,13 zł w tym na:
1. Artykuły pierwszej potrzeby 610,00 zł
2. Obiady 4.743,43 zł
3. Przybory szkolne 1.584,70 zł
4. Inne 1.150,00 zł
Pomoc indywidualna na:
5. Artykuły pierwszej potrzeby 0,00 zł (jeszcze nie rozdysponowane)
6. Żywność i słodycze 0,00 zł (rozdysponowanie produktów otrzymanych z Banku Żywności)
7. Przybory szkolne 0,00 zł
8. Paczki rzeczowe 0,00 zł
Pomoc bezpośrednia dla podopiecznych, a jednocześnie wolontariuszy biorących udział w akcjach, organizowanie zajęć:
9. Słodycze,żywność, art. Pierwszej potrzeby 5.000,00zł (zestawienie za wrzesień i paździer. nie zostało jeszcze zamknięte)
10. Weekendowe zajęcia - cały kraj (animatorzy) 20.000,00zł (zestawienie za wrzesień i paździer. nie zostało jeszcze zamknięte)
Pomoc razem 38.088,13 zł
V. Stypendia i pomoc finansowa dla młodzieży uczącej się, powyżej 16go roku życia, oferowanie doświadczenia i pierwszej pracy, przy pracach w Fundacji
1. Umowy o dzieło 622,58zł + (zestawienie za wrzesień i październik nie zostało jeszcze zamknięte)

 

Łączna wydatkowana kwota to 50.963,22 zł. Do wykorzystania została jeszcze kwota 47.642,81 zł.